Ważne uwagi przy przygotowywaniu posiłków z warzyw

W ciągu ostatnich lat coraz więcej się mówi o tym, aby w naszej codziennej diecie nie zabrakło różnego rodzaju warzyw – jest to podstawa zdrowia każdego z nas. Dlatego warto znać kilka podstawowych zasad, jak postępować z warzywami, zanim podamy je na stół, by nie straciły swoich cennych właściwości. Jeśli mamy taką możliwość, warzywa powinno się gotować na parze – zachowują wtedy najwięcej swoich dobroczynnych właściwości. Jeśli zaś gotujemy warzywa w wodzie, róbmy to w jak najmniejszej ilości wody, którą następnie można wykorzystać do sporządzenia zup czy też sosów – bowiem taki wywar posiada znaczne ilości witamin i cennych minerałów. Pamiętajmy, aby warzywa przed ich przygotowaniem nie były długo moczone w wodzie – taki proces bowiem powoduje, iż tracą wiele ze swoich cennych składników mineralnych. Do większości warzyw, spożywanych na surowo w postaci sałatek, warto dodawać oliwę lub sos z dodatkiem oliwy – pozwoli to na dobre przyswojenie witamin, zawartych w warzywach. Jeśli przygotowujemy na przykład coś ze świeżego kalafiora, warto go na kilka minut zanurzyć w zimnej wodzie z dodatkiem soli albo octu – pozbędziemy się wtedy ewentualnych ślimaków schowanych wewnątrz kalafiora.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)