Najgorszym z możliwych sposobów, jest smażenie ryby w panierce w głębokim tłuszczu. Jest to jednak najbardziej popularny sposób przygotowania ryby na posiłek. Kto z nas nie wyobraża sobie smażonego karpia na Wigilię? Dietetycy polecają i zalecają jedzenie ryb duszonych, gotowanych na parze, bądź opiekanych na grillu. Jest to szczególnie dobry pomysł na przyrządzenie tłustych ryb morskich. Popularnym sposobem jest pieczenie ryby w piekarniku, zawiniętej wraz z dodatkami w folię. Kilka plasterków cebuli, czosnku, szczypta przypraw, ziół i plasterek cytryny pomogą przyrządzić nam znakomitą kolację, o niepowtarzalnym smaku i aromacie. Ryby są bardzo zdrowe, lekkostrawne, stosowane w wielu dietach. Niestety, coraz częściej na rynku pojawiają się ryby pochodzące głównie z azjatyckich hodowli, gdzie są karmione paszami, przebywają w dużych skupiskach. To wszystko sprawia, że mięso ryb zawiera niebezpieczne dla zdrowia człowieka dioksyny, nie rzadko zdarza się, że rybie mięso obfituje w związki metali ciężkich. Żeby więc otrzymać naprawdę zdrowy posiłek z ryby, najlepiej kupić polskiego karpia lub śledzie. Podobno te ryby są aktualnie najzdrowsze już same w sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *